Nieuw Panigale

Ducati Panigale V4 Ready2Race 2024

Scherp • Krachtig • Meedogenloos
Ducati Zaltbommel heeft haar jarenlange ervaring in de racerij ingezet en een uniek 'Ready to Race' package samengesteld. Bestaande uit een volledig geprepareerde Ducati Panigale V4, essentiële race-componenten en ondersteunende diensten. Voor 2024 aangevuld met nieuwe partners.

Prijs €27.950,-

1 partners

- Bode Motorpaint spuitwerk
- Capit bandenwarmers
- DPNS aluminium race-remschakelset
- GB Racing valprotectie
- HK suspension
- MN-Fabrication race-uitlaatsysteem
- Motorwrap design, wrap en bestikkering
- Motul olie
- Noizezz gehoorbescherming
- Studio Tennekes grafische vormgeving en promotie
- Trackdays4all circuittraining

  • Ready2Race livery
Ducati Panigale V4  Ready2Race 2024

CONCEPT

Concept

Je bent verslingerd aan motorrijden, volgt wegmotorrace kampioenschappen op de voet en voelt je verbonden met topcoureurs van wereldklasse. Je bent altijd op zoek om grenzen te verleggen, wil jezelf op een verantwoorde manier meten met gelijkgestemden en samen een gepassioneerde hobby uitoefenen.

Je overweegt met een geschikte motorfiets van een befaamd merk (weer) mee te doen aan circuitdagen en races op je eigen niveau. Je hecht waarde aan het verhogen van de passieve veiligheid door goede preparatie van het materiaal en het verbeteren van je rijvaardigheden. Tegelijkertijd kan je wel wat tijd en ervaring van een doorgewinterde expert gebruiken, om dit allemaal grondig uit te zoeken en perfect te regelen.

Ducati Zaltbommel heeft dé oplossing om op korte termijn onbezorgd van het circuit te kunnen genieten. De enige Ducati Flagship Store in Nederland heeft met haar partners een uniek en toegankelijk package samengesteld bestaande uit een volledig geprepareerde motorfiets, essentiële race-componenten en ondersteunende diensten.

KRACHTBRON

Desmosedici Stradale V4

De Ducati Desmosedici Stradale V4 krachtbron is rechtstreeks afgeleid van het kampioenschap-winnende Desmosedici GP motorblok en heeft nagenoeg dezelfde afmetingen en geometrie. Dit uiterst sportieve en racewaardige motorblok kenmerkt zich door een overweldigend maar goed beheersbaar vermogen en vlotte gasrespons over het gehele toerentalbereik, wat het zelfs geschikt maakt voor alledaags straatgebruik.

Een V4 opstelling geeft door de lage plaatsing en geringe frontale breedte, een gunstige massa-centralisatie in de motorfiets en een goed uitgangspunt voor de aërodynamica.

De gyroscopische en inertie-effecten van het draaiende motorblok en beide wielen wordt voor een belangrijk deel geminimaliseerd door de tegengesteld draaiende krukas. Dit ontwerp verminderd complexiteit en gewicht, onderdrukt de neiging van voor- en achterwiel lift bij acceleratie en afremmen en optimaliseert de stuurdynamiek waardoor de motorfiets makkelijker instuurt.

Het motorblok is een integraal onderdeel van het frame wat de nodige stijfheid geeft en gewicht bespaart. Verbindingen met het hoofdframe bevinden zich aan de voorkant van de bovenste cilinderbank en aan de bovenzijde van de achterste cilinderbank. De achterbrug en schokbreker is direct aan het motorblok gemonteerd.

Het Desmosedici Stradale V4 krachtbronconcept is in 2017 geïntroduceerd, continue doorontwikkeld en wordt toegepast in de Ducati Panigale V4 en Ducati Streetfighter V4 modellen. Voor de Ducati Panigale V4 R is een speciale variant met 998 cc ontwikkeld.

RIJWIELGEDEELTE

Front Frame

Het Desmosedici Stradale motorblok maakt integraal onderdeel uit van het chassis van de Panigale V4.

Dit concept komt rechtsreeks uit de MotoGP en was noodzakelijk voor de gewenste sterkte en stijfheid van de motorfiets, gecombineerd met een laag totaalgewicht en compacte bouw.

Twee aluminium gietdelen vormen het z.g. ’Front Frame’, van slechts 4 kg, dat zijdelings langs het motorblok loopt en aan de voorkant ruimte geeft aan de luchtinlaten.

Een magnesium voorframe draagt alle noodzakelijke componenten van o.a. voorkuip en dashboard.

Aan de achterzijde van het motorblok is een tweedelig lichtmetaal legering subframe gemonteerd voor de zitplaats en plaatsing van diverse componenten.

De enkelvoudige swingarm van gegoten aluminium is direct aan het motorblok bevestigd evenals het lichtmetalen verbindingselement van de achtervering.

De tank is qua vormgeving en grip-mogelijkheden geoptimaliseerd voor circuitgebruik en loopt gedeeltelijk onder het zadel door.

UITRUSTING

Riding Modes

De Panigale V4 familie heeft de volgende rijmodi
- Race
- Sport
- Street

De Race Riding Mode is bedoeld voor circuitgebruik en kent twee standen: Race A en Race B.
Race A is ontwikkeld voor ervaren rijders die het volledige potentieel van de motor op het circuit kunnen en willen benutten. Het volledige motorvermogen is beschikbaar, gekoppeld aan een uiterst directe gasrespons. Deze modus is gericht is op het bereiken van maximale prestaties op circuits met goed asfalt en veel grip, zonder het veiligheidsniveau te verminderen. Voor maximale remprestatie grijpt het ABS alleen op het voorwiel in, terwijl de Bochten ABS functionaliteit geactiveerd blijft.

Race B modus geeft het volledige motorvermogen, maar met verminderde koppelafgifte in de 1e, 2e en 3e versnelling.
Dit resulteert in een betere beheersbaarheid tijdens lange sessies op de baan, waarbij de prioriteit ligt bij soepel bochtengedrag en sterke acceleraties op onregelmatige of weinig gripvolle oppervlakken.


Sport Rijmodus
Door Sport te selecteren krijgt de rijder 214 pk, met directe sportieve gasrespons. Deze instelling geeft minder ervaren rijders de mogelijkheid om beheerst te groeien naar een meer effectievere en spectaculaire rijstijl. De Slide by Brake-functie is ingeschakeld, waardoor men veilig de bochten door kan driften. Detectie van het opheffen van het achterwiel tijdens het remmen is ingeschakeld en de functie ABS Cornering is actief.

Street Riding Mode
Street Riding Mode wordt aanbevolen wanneer je met de Panigale V4 op straat rijdt. Net als bij de Sport Riding Mode geeft deze RM de rijder 214 pk en een progressieve Ride by Wire-gasrespons.

SYSTEMEN

Assistentie- en veiligheidssystemen

Ducati ontwikkelt voortdurend, al dan niet met partners, hoogwaardige en complexe assistentie- en veiligheidssystemen die zowel op de openbare weg als op het racecircuit kunnen worden gebruikt. Deze systemen zijn ondersteunend in het besturen en beheersen van de motorfiets en maken het rijden daarmee eenvoudiger, comfortabeler en vooral veiliger.

Hoewel uiterst effectief en betrouwbaar, hebben assistentie-systemen slechts een preventieve werking en mogen nooit de illusie opwekken dat de grenzen van natuurkundige wetten, gedrags- en verkeersregels, verruimd of genegeerd kunnen worden.

Technische specificaties

Ready to Go

De Panigale V4 Ready2Race is een unieke, door Ducati Zaltbommel samengestelde startklare racer.

In de Ducati Configurator is deze motorfiets niet aan te passen.